Poniżej znajdziesz również Regulamin w języku polskim.
Algemene Voorwaarden GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR
G. Gibula h.o.d.n. GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR (hierna: GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR) is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 62809202 en is gevestigd aan San Francsiscosingel 61 2548 HS Den Haag
Artikel 1 – Begrippen
1. In deze algemene voorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven:
2. Aanbod: Ieder schriftelijk aanbod aan Klant tot het leveren van Producten door GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR waar deze voorwaarden onverbrekelijk mee verbonden zijn.
3. Bedrijf: De natuurlijke of rechtspersoon die handelt in uitoefening van beroep of bedrijf.
4. Consument: De natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf.
5. Klant: Het Bedrijf of de Consument die een Overeenkomst op afstand aangaat met GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR.
6. Overeenkomst: De koopovereenkomst op afstand die strekt tot de verkoop en levering van Producten die door Klant gekocht zijn van GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR.
7. Digitale Dienst c.q. Product: De Producten c.q. Diensten die door GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR worden aangeboden zijn facturen. Klant kan zonder betaling facturen generen, bewerken, exporteren en downloaden.
8. GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR: De aanbieder van Producten c.q. Diensten aan Klant, hierna: GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR.
9.. Website: De Website die GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR gebruikt is: https://GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR/
Artikel 2 – Toepasselijkheid
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op ieder Aanbod van GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR en iedere Overeenkomst tussen GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR en een Klant en op elk Product dat door GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR wordt aangeboden.
2. Voordat een Overeenkomst (op afstand) wordt gesloten, krijgt Klant de beschikking over deze algemene voorwaarden. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR aan Klant aangeven op welke wijze Klant de algemene voorwaarden kan inzien, welke in elk geval op de website van GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR zijn gepubliceerd, zodat Klant deze algemene voorwaarden eenvoudig kan opslaan op een duurzame gegevensdrager.
3. In uitzonderlijke situaties kan van deze algemene voorwaarden afgeweken worden als dit expliciet en schriftelijk met GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR is overeengekomen.
4. Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende, gewijzigde en vervolgovereenkomsten met Klant. Eventuele algemene en/of inkoopvoorwaarden van Klant worden uitdrukkelijk van de hand gewezen.
5. Indien één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden gedeeltelijk of geheel nietig zijn of worden vernietigd, blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden in stand en zal de nietige/vernietigde bepaling(en) vervangen worden door een bepaling met dezelfde strekking als de originele bepaling.
6. Onduidelijkheden over de inhoud, uitleg of situaties die niet geregeld zijn in deze algemene voorwaarden dienen beoordeeld en uitgelegd te worden naar de geest van deze algemene voorwaarden.
7. Indien in deze algemene voorwaarden wordt verwezen naar zij/haar, dient dit tevens te worden opgevat als een verwijzing naar hij/hem/zijn, indien en voor zover van toepassing.
Artikel 3 – Het Aanbod
1. Alle door GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR gedane aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij schriftelijk uitdrukkelijk anders is aangegeven. Indien het Aanbod beperkt of onder specifieke voorwaarden geldig is, wordt dit uitdrukkelijk in het aanbod vermeld. Van een Aanbod is eerst sprake als deze schriftelijk is vastgelegd.
2. Het door GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR gedane Aanbod is vrijblijvend. GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR is slechts aan het Aanbod gebonden doordat Klant het verschuldigde bedrag reeds heeft voldaan. Niettemin heeft GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR het recht een Overeenkomst met een potentiële Klant om een voor GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR gegronde reden te weigeren.
3. Het Aanbod bevat een nauwkeurige omschrijving van het aangeboden Product met bijbehorende prijzen. De beschrijving is dusdanig gedetailleerd zodat Klant in staat is om een goede beoordeling van het Aanbod te maken. Kennelijke vergissingen of fouten in het Aanbod kunnen GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR niet binden. Eventuele afbeeldingen en specifieke gegevens in het Aanbod zijn slechts een indicatie en kunnen geen grond zijn voor enige schadevergoeding of het ontbinden van de Overeenkomst (op afstand). GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR kan niet garanderen dat de kleuren in de afbeelding exact overeenkomen met de echte kleuren van het Product.
4. Levertijden en Termijnen vermeld in het Aanbod van GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR zijn indicatief en geven de Klant bij overschrijding ervan geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
5. Een samengestelde prijsopgave verplicht GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR niet tot levering van een deel van de in de aanbieding of Aanbod begrepen zaken tegen een deel van de opgegeven prijs.
6. Indien en voor zover sprake is van een aanbieding geldt dit niet automatisch voor nabestellingen. Aanbiedingen zijn slechts geldig tot de voorraad strekt, en volgens het op-is-op-principe.
Artikel 4 – Totstandkoming van de Overeenkomst
1. De Overeenkomst komt tot stand op het moment dat Klant een Aanbod van GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR heeft aanvaard door het betreffende Product te betalen.
2. Een Aanbod kan door GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR gedaan worden via de Website.
3. Indien Klant het Aanbod heeft aanvaard door een Overeenkomst te sluiten met GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR, zal GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR de Overeenkomst met Klant schriftelijk, althans per e-mail bevestigen.
4. Indien de aanvaarding (op ondergeschikte punten) afwijkt van het Aanbod is GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR daaraan niet gebonden.
5. GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR is niet gehouden aan een Aanbod indien Klant redelijkerwijs had kunnen verwachten of heeft moeten begrijpen of behoorde te begrijpen dat het Aanbod een kennelijke vergissing of verschrijving bevat. Aan deze vergissing of verschrijving kan Klant geen rechten ontlenen.
6. Het herroepingsrecht is uitgesloten voor Klant zijnde een Bedrijf. Voor Klant zijnde een Consument is het herroepingsrecht uitgesloten bij de aankoop van een digitale factuur, indien Klant zijnde een Consument hier uitdrukkelijk van af ziet.
Artikel 5 – Uitvoering van de Overeenkomst
1. GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR zal de Overeenkomst naar beste inzicht en vermogen uitvoeren.
2. Indien en voor zover een goede uitvoering van de Overeenkomst dit vereist, heeft GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR het recht bepaalde werkzaamheden naar eigen inzicht te laten verrichten door derden.
3. Klant draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de Klant redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de Overeenkomst, tijdig aan GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de Overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR zijn verstrekt, heeft GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR het recht de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten.
4. Bij de uitvoering van de Overeenkomst is GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR niet verplicht of gehouden om de aanwijzingen van Klant op te volgen indien daardoor de inhoud of omvang van de Overeenkomst wordt gewijzigd. Indien de aanwijzingen meerwerk opleveren voor GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR, is Klant gehouden om dienovereenkomstig de aanvullende- of bijkomende kosten te vergoeden.
5. GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR kan alvorens over te gaan tot uitvoering van de Overeenkomst zekerheid verlangen van Klant, dan wel volledige vooruitbetaling.
6. GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, die is ontstaan doordat GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR is uitgegaan van door de Klant verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens, tenzij deze onjuistheid of onvolledigheid voor GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR bekend was.
7. Klant vrijwaart GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR voor eventuele aanspraken van derden, die in verband met de uitvoering van de Overeenkomst schade lijden en welke aan Klant toerekenbaar zijn.
8. GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR is niet verantwoordelijk voor welke beslissing dan ook genomen door derden naar aanleiding van het gebruik van de Dienst door Klant. GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR biedt dan ook geen garantie op succes.
9. Klant is zelf volledig verantwoordelijk en aansprakelijk voor alle handelingen die zij met behulp van de Website en/of de Dienst verrichten. Klant vrijwaart GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR van enige aanspraak die door hun handelen met behulp van de Website en/of de Dienst ontstaat.
Artikel 6 – Beschikbaarheid Website
GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR staat er niet voor in dat de Website, Producten c.q. Diensten altijd zullen voldoen aan de vooraf gewekte verwachtingen. GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR streeft ernaar om zich in te spannen om de Website en de toegang tot de Website, voor zover mogelijk, ononderbroken aan te bieden aan Klant, doch staat GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR niet in voor de te allen tijde volledige beschikbaarheid van de Website. GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR is gerechtigd indien en voor zover er naar zijn oordeel gevaar bestaat voor het foutloos functioneren van de Website en het gebruik van de Website op te schorten. GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR is voorts gerechtigd alle maatregelen te nemen die zij redelijkerwijs noodzakelijk acht om een doeltreffend functioneren van de Website te kunnen waarborgen.
Artikel 7 – Levering
1. Indien de aanvang, voortgang of (op)levering van de Overeenkomst wordt vertraagd doordat bijvoorbeeld Klant niet of niet tijdig alle gevraagde informatie heeft aangeleverd, onvoldoende medewerking verleent, de (aan)betaling niet tijdig is ontvangen door GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR of er door andere omstandigheden buiten de macht van GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR enige vertraging ontstaat, heeft GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR recht op een redelijke verlenging van de (op)leveringstermijn. Alle overeengekomen (op)leveringstermijnen zijn nooit fatale termijnen. Klant dient GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR schriftelijk in gebreke stellen en haar een redelijke termijn gunnen om alsnog te kunnen (op)leveren. Klant heeft door de ontstane vertraging geen recht op enige schadevergoeding.
2. Klant kan na betaling van de Producten c.q. Diensten uit verschillende templates kiezen, waarna de gekozen template automatisch wordt gegenereerd. De digitale Producten vervolgens gedownload worden en opgeslagen worden op een duurzame gegevensdrager van de Klant
Artikel 8 – Prijzen en Betaling
1. Tijdens de geldigheidsduur van het Aanbod worden de prijzen van de aangeboden Producten niet verhoogd, behoudens het geval dat er veranderingen zijn in btw-tarieven.
2. Betaling dient bij voorkeur vooraf te geschieden in de valuta waarin is gefactureerd via de aangegeven methode.
3. Klant kan geen rechten of verwachtingen ontlenen aan een vooraf afgegeven begroting, tenzij partijen uitdrukkelijk anders zijn overeengekomen.
4. Klant dient betaling ineens te voldoen door middel van een betaling via Mollie. Partijen kunnen enkel na expliciete en schriftelijke toestemming van GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR een andere betalingstermijn overeenkomen.
5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling van Klant zijn de vorderingen van GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR op de Klant onmiddellijk opeisbaar.
Artikel 9 – Garantie
GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR staat ervoor in dat de Producten voldoen aan de Overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, bruikbaarheid en/of deugdelijkheid en de wettelijke regels/voorschriften ten tijde van de totstandkoming van de Overeenkomst.
Artikel 10 – Opschorting en ontbinding
1. GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR is bevoegd de nakoming van de verplichtingen op te schorten of de Overeenkomst te ontbinden, indien Klant de (betaal)verplichtingen uit de Overeenkomst niet of niet volledig nakomt.
2. Bovendien is GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR bevoegd de tussen haar en Klant bestaande Overeenkomst, voor zover deze nog niet is uitgevoerd, zonder rechterlijke tussenkomst te ontbinden, indien de Klant, niet tijdig of niet behoorlijk voldoet aan de verplichtingen die voor hem uit enige met GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR gesloten Overeenkomst voortvloeien.
3. Voorts is GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR bevoegd de Overeenkomst zonder voorafgaande ingebrekestelling te (doen) ontbinden indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de Overeenkomst onmogelijk of naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid niet langer kan worden gevergd dan wel indien zich anderszins omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat ongewijzigde instandhouding van de Overeenkomst in redelijkheid niet mag worden verwacht.
4. Indien de Overeenkomst wordt ontbonden, zijn de vorderingen van GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR op Klant onmiddellijk opeisbaar. Wanneer GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR de nakoming van de verplichtingen opschort, behoudt zij haar aanspraken uit de wet en Overeenkomst.
5. GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR behoudt steeds het recht schadevergoeding te vorderen.
Artikel 11 – Beperking aansprakelijkheid
1. Indien het uitvoeren van de Overeenkomst door GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR leidt tot aansprakelijkheid van GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR jegens Klant of derden, is die aansprakelijkheid beperkt tot de in verband met de Overeenkomst door GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR in rekening gebrachte kosten tenzij de schade is ontstaan wegens opzet of grove schuld.
2. GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR is niet aansprakelijk voor gevolgschade, indirecte schade, winstderving en/of geleden verlies, gemiste besparingen en schade als gevolg van het gebruik van de geleverde Producten is uitgesloten. Voor Consument geldt een beperking conform hetgeen is toegestaan op grond van artikel 7:24 lid 2 BW.
3. GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR is niet aansprakelijk voor en/of gehouden tot herstel van schade ontstaan door het gebruik van het Product. GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR levert strikte onderhouds- en gebruiksinstructies die door Klant nageleefd dienen te worden. Alle schade aan Producten ten gevolge van het dragen en gebruiken is uitdrukkelijk uitgesloten van aansprakelijkheid (hieronder verstaan gebruikssporen, gebruiksschade, valschade, licht- en waterschade, diefstal, vermissing etc.).
4. GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR is niet aansprakelijk voor schade die het gevolg is of kan zijn van enig handelen of nalaten naar aanleiding van (onvolkomen en/of onjuiste) informatie op de website(s) of van gelinkte websites.
5. GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR is nimmer aansprakelijk voor eventuele (druk)fouten in de geleverde Producten.
6. GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR is niet verantwoordelijk voor fouten en/of onregelmatigheden in de functionaliteit van de website en is niet aansprakelijk voor storingen of het om welke reden dan ook niet beschikbaar zijn van de website.
7. GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR sluit iedere aansprakelijkheid uit voor schade die voortvloeit uit enig ongeoorloofd gebruik van de Website en/of Dienst door derden, voor zover dit op grond van dwingend recht is toegestaan.
8. GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR staat niet in voor een juiste en volledige overbrenging van de inhoud van en door/namens GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR verzonden e-mail, noch voor de tijdige ontvangst ervan.
9. Alle aanspraken van Klant wegens tekortschieten aan de zijde van GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR vervallen indien deze niet schriftelijk en gemotiveerd zijn gemeld bij GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR binnen een jaar nadat Klant bekend was of redelijkerwijs bekend kon zijn met de feiten waarop zij haar aanspraken baseert. Alle aanspraken van Klant vervallen in ieder geval een jaar na het eindigen van de Overeenkomst.
Artikel 12 – Overmacht
1. GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR is niet aansprakelijk wanneer zij ten gevolge van een overmachtssituatie haar verplichtingen op grond van de Overeenkomst niet kan nakomen, noch kan zij gehouden worden tot het nakomen van enige verplichting, indien zij daartoe gehinderd wordt als gevolg van een omstandigheid die niet is te wijten aan haar schuld en noch krachtens de wet, rechtshandeling of de in het verkeer geldende opvattingen voor haar rekening komt.
2. Onder overmacht wordt in elk geval verstaan, maar is niet beperkt tot hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, (I) overmacht van toeleveranciers van GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR, (II) het niet naar behoren nakomen van verplichtingen van toeleveranciers die door Klant aan GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR zijn voorgeschreven of aanbevolen, (III) gebrekkigheid van zaken, apparatuur, programmatuur of materialen van derden, (IV) overheidsmaatregelen, (V) elektriciteitsstoring, (VI) storing van internet, datanetwerk- en telecommunicatiefaciliteiten (bijvoorbeeld door: cybercriminaliteit en hacking), (VII) natuurrampen, (VIII) oorlog en terroristische aanslagen, (IX) algemene vervoersproblemen, (X) werkstakingen in het bedrijf van GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR en (XI) overige situaties die naar het oordeel van GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR buiten haar invloedssfeer vallen die de nakoming van haar verplichtingen tijdelijk of blijvend verhinderen.
3. GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR heeft het recht om zich op overmacht te beroepen, indien de omstandigheid die (verdere) nakoming verhindert, intreedt nadat GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR haar verbintenis had moeten nakomen.
4. Partijen kunnen gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de verplichtingen uit de Overeenkomst opschorten. Indien deze periode langer duurt dan twee maanden is ieder der partijen gerechtigd de Overeenkomst te ontbinden, zonder verplichting tot vergoeding van schade aan de andere partij.
5. Voor zo ver GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR ten tijde van het intreden van overmacht inmiddels gedeeltelijk haar verplichtingen uit de Overeenkomst is nagekomen of deze zal kunnen nakomen, en aan het nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte zelfstandige waarde toekomt, is GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR gerechtigd om het reeds nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte separaat te factureren. Klant is gehouden deze factuur te voldoen als ware het een afzonderlijke Overeenkomst.
Artikel 13 – Risico-overgang
Het risico van verlies of beschadiging van de Producten die voorwerp van de Overeenkomst zijn, gaat over op Klant indien de Producten in de macht van Klant zijn verstrekt. Hiervan is sprake indien de Producten zijn geleverd aan Klant.
Artikel 14 – Intellectuele Eigendomsrechten
1. Alle intellectuele eigendomsrechten en auteursrechten van GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR berusten uitsluitend bij GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR en worden niet overgedragen aan Klant.
2. Het is Klant verboden om alle stukken waarop de intellectuele eigendomsrechten en auteursrechten van GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR rusten te openbaren en/of te vermenigvuldigen, te wijzigen of ter beschikking te stellen aan derden zonder uitdrukkelijke voorafgaande schriftelijke toestemming van GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR. Indien Klant wijzigingen wenst aan te brengen in door GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR geleverde zaken, dient GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR expliciet akkoord te geven op de voorgenomen wijzigingen.
3. Het is Klant verboden om de Producten waarop de intellectuele eigendomsrechten van GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR rusten anders te gebruiken dan overeengekomen in de Overeenkomst.
4. De geleverde toegangscode waarmee Klant toegang krijgt tot zijn documenten is persoonsgebonden en mag nimmer gedeeld worden. Indien dit wel wordt gedaan wordt dit aangemerkt als het vermenigvuldigen en delen met derden, en wordt hiermee dus een inbreuk gedaan op de intellectuele eigendomsrechten en auteursrechten van GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR
5. Elke inbreuk van Klant op de IE-rechten (en auteursrechten) van GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR, wordt bestraft met een eenmalige boete ter hoogte van € 10.000,- euro en een boete van € 500,- euro voor elke dag dat de inbreuk voortduurt. Dit boetebeding laat onverlet de mogelijkheid van GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR om schade te vorderen.
Artikel 15 – Privacy, gegevensverwerking en beveiliging
1. GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR gaat zorgvuldig om met de (persoons)gegevens van Klant en bezoekers van de website(s). Indien daarom gevraagd zal GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR de betrokkene hierover informeren.
2. Indien GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR op grond van de Overeenkomst dient te voorzien in beveiliging van informatie, zal deze beveiliging voldoen aan de overgekomen specificaties en een beveiligingsniveau dat gelet op de stand van de techniek, de gevoeligheid van de gegevens, en de daaraan verbonden kosten, niet onredelijk is.
Artikel 16 – Klachten
1. Indien Klant niet tevreden is over de Producten c.q. Diensten van GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR en/of klachten heeft over de (uitvoering van de) Overeenkomst is Klant verplicht om deze klachten zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na de betreffende aanleiding die tot de klacht heeft geleid te melden. Klachten kunnen gemeld worden via info@GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR met als onderwerp “Klacht”.
2. De klacht moet door Klant voldoende onderbouwd en/of toegelicht zijn, wil GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR de klacht in behandeling kunnen nemen.
3. GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR zal zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van de klacht inhoudelijk reageren op de klacht.
4. Partijen zullen proberen om gezamenlijk tot een oplossing te komen.
Artikel 17 – Toepasselijk recht
1. Op elke Overeenkomst tussen GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR en Klant is Nederlands recht van toepassing. De toepasselijkheid van het (CISG) Weens Koopverdrag is uitdrukkelijk uitgesloten.
2. Ingeval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds doorslaggevend. GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR heeft het recht deze algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen.
3. Alle geschillen, ontstaan door of naar aanleiding van de Overeenkomst tussen GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR en Klant worden beslecht bij de bevoegde rechter van rechtbank Den Haag (locatie Den Haag) tenzij bepalingen van dwingend recht leiden tot de bevoegdheid van een andere rechtbank.
Den Haag, 6 december 2023
Regulamin GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR
G. Gibula działający pod nazwą GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR (dalej: GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR) jest zarejestrowany w Izbie Handlowej pod numerem 62809202 i znajduje się pod adresem San Francsiscosingel 61 2548 HS Den Haag
Artykuł 1 – Definicje
1. W niniejszych ogólnych warunkach poniższe terminy mają następujące znaczenie, o ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej:
2. Oferta: Każda pisemna oferta dla Klienta dotycząca dostarczenia Produktów przez GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR, z którą niniejsze warunki są nierozerwalnie związane.
3. Firma: osoba fizyczna lub prawna, która działa w ramach wykonywania zawodu lub działalności gospodarczej.
4. Konsument: Osoba fizyczna, która nie wykonuje zawodu lub działalności gospodarczej.
5. Klient: Firma lub Konsument, który zawiera z GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR Umowę na odległość.
6. Umowa: Umowa kupna na odległość obejmująca sprzedaż i dostawę Produktów zakupionych przez Klienta od GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR.
7. Usługa cyfrowa lub produkt: Produkty lub usługi oferowane przez GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR są cyfrowymi fakturami. Klient może generować, edytować, eksportować i pobierać bez opłat
8. GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR: Dostawca Produktów lub Usług dla Klienta, dalej: GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR.
9. Strona internetowa: Strona internetowa, z której korzysta GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR to: https://gibula.nl
Artykuł 2 – Zastosowanie
1. Niniejsze ogólne warunki mają zastosowanie do każdej Oferty GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR i każdej Umowy pomiędzy GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR a Klientem oraz do każdego Produktu oferowanego przez GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR.
2. Przed zawarciem Umowy (na odległość) Klient otrzyma niniejsze ogólne warunki. Jeśli nie jest to racjonalnie możliwe, GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR wskaże Klientowi, w jaki sposób Klient może zapoznać się z ogólnymi warunkami, które w każdym przypadku są publikowane na stronie internetowej GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR, aby Klient mógł łatwo przechowywać te ogólne warunki i warunki na trwałym nośniku danych.
3. W wyjątkowych sytuacjach możliwe jest odstąpienie od niniejszych ogólnych warunków, jeśli zostało to wyraźnie uzgodnione na piśmie z GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR.
4. Niniejsze ogólne warunki mają również zastosowanie do dodatkowych, zmienionych i uzupełniających umów z Klientem. Wszelkie ogólne i/lub warunki zakupu Klienta są wyraźnie odrzucane.
5. Jeżeli jedno lub więcej postanowień niniejszych ogólnych warunków jest częściowo lub w całości nieważne lub nieważne, pozostałe postanowienia niniejszych ogólnych warunków pozostają w mocy, a nieważne/nieważne postanowienie zostanie zastąpione postanowieniem o takim samym znaczeniu, jak pierwotny przepis.
6. Niepewności co do treści, wyjaśnień lub sytuacji, które nie są uregulowane w niniejszych ogólnych warunkach, należy oceniać i wyjaśniać w duchu niniejszych ogólnych warunków.
7. Jeżeli w niniejszych ogólnych warunkach jest mowa o nim/nią, należy przez to rozumieć również odniesienie do niego/jego, o ile ma to zastosowanie.
Artykuł 3 – Oferta
1. Wszystkie oferty składane przez GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR są niezobowiązujące, chyba że wyraźnie zaznaczono inaczej na piśmie. Jeśli Oferta jest ograniczona lub ważna w określonych warunkach, zostanie to wyraźnie określone w ofercie. Oferta istnieje tylko wtedy, gdy została sporządzona na piśmie.
2. Oferta złożona przez GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR jest niezobowiązująca. GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR jest związany Ofertą tylko dlatego, że Klient zapłacił już należną kwotę. Niemniej jednak GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR ma prawo odmówić zawarcia Umowy z potencjalnym Klientem z uzasadnionego powodu dla GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR.
3. Oferta zawiera dokładny opis oferowanego Produktu wraz z powiązanymi cenami. Opis jest uszczegółowiony w taki sposób, aby Klient był w stanie dokonać właściwej oceny Oferty. Oczywiste błędy lub błędy w Ofercie nie mogą wiązać GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR. Wszelkie zdjęcia i dane szczegółowe w Ofercie są jedynie wskazówką i nie mogą stanowić podstawy do jakiegokolwiek odszkodowania lub rozwiązania Umowy (na odległość). GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR nie może zagwarantować, że kolory na obrazie dokładnie odpowiadają rzeczywistym kolorom Produktu.
4. Terminy i warunki dostawy podane w Ofercie GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR mają charakter orientacyjny i nie uprawniają Klienta do rozwiązania lub odszkodowania w przypadku ich przekroczenia, chyba że wyraźnie uzgodniono inaczej.
5. Złożona wycena nie zobowiązuje GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR do dostarczenia części towarów objętych ofertą lub Ofertą za część podanej ceny.
6. Jeśli i o ile jest oferta, nie dotyczy to automatycznie zamówień powtarzających się. Oferty są ważne tylko do wyczerpania zapasów i na zasadzie wyczerpania.
Artykuł 4 – Zawarcie Umowy
1. Umowa zostaje zawarta z chwilą przyjęcia przez Klienta Oferty od GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR przez właściwe Produkt płatny.
2. Oferta może zostać złożona przez GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR za pośrednictwem Serwisu.
3. Jeżeli Klient przyjął Ofertę poprzez zawarcie Umowy z GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR, GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR potwierdzi Umowę z Klientem w formie pisemnej, co najmniej za pośrednictwem poczty elektronicznej.
4. Jeżeli akceptacja (w drobnych punktach) odbiega od Oferty, GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR nie jest nią związana.
5. GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR nie jest związany Ofertą, jeśli Klient mógł racjonalnie oczekiwać lub powinien był zrozumieć lub powinien był zrozumieć, że Oferta zawiera oczywisty błąd lub błąd. Klient nie może wywodzić żadnych praw z tego błędu lub błędu.
6. Prawo odstąpienia od umowy jest wyłączone w przypadku Klienta będącego Spółką. W przypadku Klienta będącego Konsumentem prawo odstąpienia od umowy jest wyłączone przy stworzeniu faktury, jeżeli Klient będący Konsumentem wyraźnie z tego zrezygnuje.
Artykuł 5 – Wykonanie Umowy
1. GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR wykona Umowę zgodnie ze swoją najlepszą wiedzą i umiejętnościami.
2. Jeżeli i o ile jest to wymagane do prawidłowego wykonania Umowy, GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR ma prawo zlecić wykonanie pewnych czynności osobom trzecim według własnego uznania.
3. Klient zapewnia, że wszystkie informacje, które GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR wskazuje jako niezbędne lub które Klient powinien racjonalnie rozumieć jako niezbędne do wykonania Umowy, są dostarczane GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR w odpowiednim czasie. Jeżeli informacje wymagane do wykonania Umowy nie zostaną przekazane GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR w terminie, GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR ma prawo wstrzymać wykonanie Umowy.
4. W wykonaniu Umowy GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR nie jest zobowiązany do wykonywania poleceń Klienta w przypadku zmiany treści lub zakresu Umowy. W przypadku, gdy polecenie spowoduje dodatkowe prace dla GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR, Klient jest zobowiązany do odpowiedniego zwrotu dodatkowych kosztów.
5. Przed przystąpieniem do realizacji Umowy GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR może zażądać od Klienta zabezpieczenia lub pełnej zapłaty z góry.
6. GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR nie ponosi odpowiedzialności za szkody jakiegokolwiek rodzaju, które powstały, ponieważ GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR polegał na nieprawidłowych i/lub niekompletnych informacjach dostarczonych przez Klienta, chyba że ta nieścisłość lub niekompletność była znana GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR.
7. Klient zwalnia GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR z wszelkich roszczeń osób trzecich, które poniosły szkodę w związku z wykonaniem Umowy i które są zawinione przez Klienta.
8. GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek decyzje podejmowane przez osoby trzecie w wyniku korzystania przez Klienta z Usługi. Dlatego GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR nie gwarantuje sukcesu.
9. Klient ponosi pełną odpowiedzialność i odpowiedzialność za wszelkie czynności, które wykonuje za pomocą Serwisu i/lub Usługi. Klient zwalnia GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR z wszelkich roszczeń wynikających z jego działań z wykorzystaniem Serwisu i/lub Usługi.
Artykuł 6 – Dostępność strony internetowej
GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR nie gwarantuje, że Witryna, Produkty lub Usługi zawsze będą spełniać oczekiwania podniesione z góry. GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR dokłada wszelkich starań, aby oferować Klientowi Witrynę i dostęp do Witryny, w miarę możliwości, bez przerw, ale GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR nie gwarantuje pełnej dostępności Witryny przez cały czas. GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR jest uprawniona, jeżeli i w zakresie, w jakim jego zdaniem istnieje zagrożenie dla bezbłędnego funkcjonowania Serwisu oraz do zawieszenia korzystania z Serwisu. GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR jest ponadto uprawniona do podjęcia wszelkich środków, jakie uzna za uzasadnione w celu zagwarantowania skutecznego funkcjonowania Witryny.
Artykuł 7 – Dostawa
1. Jeżeli rozpoczęcie, przebieg lub realizacja Umowy opóźnia się, na przykład, ponieważ Klient nie dostarczył wszystkich wymaganych informacji lub nie dostarczył ich w terminie, nie zapewnia wystarczającej współpracy, (zaliczka) nie została otrzymane na czas przez GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR lub inne okoliczności pozostające poza kontrolą GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR, jeśli wystąpi jakiekolwiek opóźnienie, GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR ma prawo do rozsądnego przedłużenia (zakończenia) terminu. Wszystkie uzgodnione terminy dostaw nigdy nie są ścisłymi terminami. Klient musi przekazać GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR pisemne zawiadomienie o niewykonaniu zobowiązania i zapewnić mu rozsądny termin, aby nadal móc dostarczyć. Klientowi nie przysługuje żadne odszkodowanie z tytułu opóźnienia.
2. Po opłaceniu Produktów lub Usług Klient może wybierać spośród różnych szablonów, po czym wybrany szablon jest generowany automatycznie. Produkty cyfrowe są następnie pobierane i przechowywane na trwałym nośniku danych Klienta
Artykuł 8 – Ceny i płatność
1. W okresie obowiązywania Oferty ceny oferowanych Produktów nie ulegną podwyższeniu, o ile nie nastąpią zmiany stawek VAT.
2. Płatności najlepiej dokonać z góry w walucie, w której wystawiono fakturę, we wskazany sposób.
3. Klient nie może dochodzić żadnych praw ani oczekiwań z wystawionego z góry budżetu, chyba że strony wyraźnie uzgodniły inaczej.
4. Klient musi zapłacić w całości za pomocą płatności za pośrednictwem Mollie. Strony mogą uzgodnić inny termin płatności tylko za wyraźną i pisemną zgodą GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR.
5. W przypadku likwidacji, upadłości, zajęcia lub zawieszenia płatności Klienta roszczenia GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR wobec Klienta stają się natychmiast wymagalne.
Artykuł 9 – Gwarancja
GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR gwarantuje, że Produkty są zgodne z Umową, specyfikacjami określonymi w ofercie, użytecznością i/lub niezawodnością oraz przepisami/regulacjami prawnymi w momencie zawarcia Umowy.
Artykuł 10 – Zawieszenie i rozwiązanie
1. GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR jest upoważniony do zawieszenia wykonania zobowiązań lub rozwiązania Umowy, jeżeli Klient nie wypełni lub nie wypełni w pełni zobowiązań (płatniczych) wynikających z Umowy.
2. Ponadto GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR jest upoważniony do rozwiązania istniejącej Umowy między nim a Klientem, o ile nie została ona jeszcze wykonana, bez interwencji sądowej, jeżeli Klient nie wywiąże się terminowo lub prawidłowo ze zobowiązań, które ma z jakiejkolwiek umowy z GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR zawartą Umowę.
3. Ponadto GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR jest upoważniony do rozwiązania Umowy bez wcześniejszego powiadomienia o niewykonaniu zobowiązania, jeżeli zaistnieją okoliczności tego rodzaju, że wykonanie Umowy jest niemożliwe lub nie może być już wymagane zgodnie ze standardami racjonalności i uczciwość lub jeśli zaistnieją inne okoliczności, które są tego rodzaju, że nie można racjonalnie oczekiwać niezmienionego utrzymania Umowy.
4. W przypadku rozwiązania Umowy roszczenia GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR wobec Klienta stają się natychmiast wymagalne. Gdy GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR zawiesza wypełnianie swoich zobowiązań, zachowuje swoje prawa wynikające z prawa i Umowy.
5. GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR zawsze zastrzega sobie prawo do dochodzenia odszkodowania.
Artykuł 11 – Ograniczenie odpowiedzialności
1. Jeżeli wykonanie Umowy przez GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR prowadzi do powstania odpowiedzialności GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR wobec Klienta lub osób trzecich, odpowiedzialność ta jest ograniczona do kosztów naliczonych przez GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR w związku z Umową, chyba że szkoda została spowodowana przez umyślne lub rażące zaniedbanie.
2. GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR nie ponosi odpowiedzialności za szkody wtórne, szkody pośrednie, utratę zysków i/lub poniesione straty, utracone oszczędności i szkody w wyniku użytkowania dostarczonych Produktów. Konsumenta podlega ograniczeniu zgodnie z art. 7:24 ust. 2 holenderskiego kodeksu cywilnego.
3. GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR nie ponosi odpowiedzialności i/lub nie jest zobowiązany do naprawy szkód spowodowanych użytkowaniem Produktu. GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR zapewnia ścisłe instrukcje konserwacji i użytkowania, których musi przestrzegać Klient. Wszelkie uszkodzenia Produktów w wyniku noszenia i użytkowania są wyraźnie wyłączone z odpowiedzialności (w tym ślady użytkowania, uszkodzenia wynikające z użytkowania, uszkodzenia spowodowane upadkiem, uszkodzenia od światła i wody, kradzież, utrata itp.).
4. GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR nie ponosi odpowiedzialności za szkody, które są lub mogą być wynikiem jakiegokolwiek działania lub zaniechania w wyniku (niepełnych i/lub nieprawidłowych) informacji na stronie (stronach) lub stronach, do których prowadzą linki.
5. GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek błędy (drukowe) w dostarczanych Produktach.
6. GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR nie ponosi odpowiedzialności za błędy i/lub nieprawidłowości w funkcjonowaniu serwisu oraz nie ponosi odpowiedzialności za awarie lub niedostępność serwisu z jakiegokolwiek powodu.
7. GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR wyklucza jakąkolwiek odpowiedzialność za szkody wynikające z nieuprawnionego korzystania z Serwisu i/lub Usługi przez osoby trzecie, o ile jest to dozwolone przez bezwzględnie obowiązujące prawo.
8. GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR nie gwarantuje poprawnego i kompletnego przekazania treści i wiadomości e-mail wysyłanych przez/w imieniu GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR, ani terminowego ich otrzymania.
9. Wszelkie roszczenia Klienta z tytułu uchybień ze strony GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR przedawniają się, jeżeli nie zostaną zgłoszone GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR na piśmie i z uzasadnieniem w ciągu jednego roku od dnia, w którym Klient dowiedział się lub mógł mieć świadomość faktów na na których opiera swoje roszczenia. Wszelkie roszczenia Klienta wygasają w każdym przypadku po upływie roku od rozwiązania Umowy.
Artykuł 12 – Siła wyższa
1. GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR nie ponosi odpowiedzialności, jeżeli w wyniku działania siły wyższej nie wywiązuje się ze swoich zobowiązań wynikających Umowy, ani nie może być zobowiązana do wykonania jakiegokolwiek zobowiązania, jeżeli przeszkodzi mu w tym okoliczność niezawiniona z jej winy ani na mocy prawa, aktu prawnego lub ogólnie przyjętych poglądów w jego imieniu .
2. Siła wyższa jest w każdym przypadku rozumiana jako oznaczająca, ale nie ograniczająca się do tego, co jest rozumiane w prawie i orzecznictwie, (I) siłę wyższą dostawców GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR, (II) niewypełnienie zobowiązań dostawców, którzy są Klient został przepisany lub polecony GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR, (III) wadliwość towarów, sprzętu, oprogramowania lub materiałów stron trzecich, (IV) środki rządowe, (V) awaria prądu, (VI) awaria Internetu, sieci danych i obiekty telekomunikacyjne (np. przez: cyberprzestępczość i hakowanie), (VII) klęski żywiołowe, (VIII) wojny i ataki terrorystyczne, (IX) ogólne problemy transportowe, (X) strajki w firmie GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR oraz (XI) inne sytuacje które w opinii GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR znajdują się w jej strefie wpływów, które czasowo lub na stałe uniemożliwiają wypełnienie jej zobowiązań.
3. GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR ma prawo powołać się na siłę wyższą, jeśli okoliczność uniemożliwiająca (dalsze) spełnienie ma miejsce po tym, jak GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR powinien był wypełnić swoje zobowiązanie.
4. W okresie trwania siły wyższej strony mogą zawiesić zobowiązania wynikające z Umowy. Jeżeli okres ten trwa dłużej niż dwa miesiące, każda ze stron jest uprawniona do rozwiązania Umowy, bez obowiązku zapłaty drugiej stronie odszkodowania.
5. O ile GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR częściowo wypełniło swoje zobowiązania wynikające z Umowy w momencie wystąpienia siły wyższej lub będzie w stanie je spełnić, a część wypełniona lub do wykonania ma niezależną wartość, GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR jest uprawniona zafakturować część już zrealizowaną lub część do zrealizowania oddzielnie. Klient jest zobowiązany do zapłaty tej faktury tak, jakby była to odrębna Umowa.
Artykuł 13 – Przeniesienie ryzyka
Ryzyko utraty lub uszkodzenia Produktów będących przedmiotem Umowy przechodzi na Klienta, jeżeli Produkty zostały dostarczone pod kontrolę Klienta. Dzieje się tak w przypadku, gdy Produkty zostały dostarczone do Klienta.
Artykuł 14 – Prawa własności intelektualnej
1. Wszelkie prawa własności intelektualnej i prawa autorskie GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR należą wyłącznie do GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR i nie są przenoszone na Klienta.
2. Klientowi zabrania się publikowania i/lub powielania, zmieniania lub udostępniania osobom trzecim wszelkich dokumentów objętych prawami własności intelektualnej i prawami autorskimi GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR bez wyraźnej uprzedniej pisemnej zgody GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR. Jeżeli Klient chce dokonać zmian w towarach dostarczanych przez GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR, GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR musi wyraźnie wyrazić zgodę na zamierzone zmiany.
3. Klientowi zabrania się korzystania z Produktów, do których prawa własności intelektualnej GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR przysługują w sposób inny niż uzgodniony w Umowie.
4. Podany kod dostępu, za pomocą którego Klient uzyskuje dostęp do swoich dokumentów, jest osobisty i nie może być nigdy udostępniany. Jeśli tak się stanie, uważa się to za zwielokrotnienie i udostępnienie osobom trzecim, a tym samym naruszenie praw własności intelektualnej i praw autorskich GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR
5. Każde naruszenie przez Klienta praw własności intelektualnej (i praw autorskich) GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR jest karane jednorazową grzywną w wysokości € 10 000 oraz grzywną w wysokości € 500 za każdy dzień trwania naruszenia. Ta klauzula dotycząca kar nie ma wpływu na zdolność GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR do dochodzenia odszkodowania.
Artykuł 15 – Prywatność, przetwarzanie danych i bezpieczeństwo
1. GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR ostrożnie obchodzi się z danymi (osobowymi) Klienta i odwiedzających strony internetowe. Na żądanie GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR poinformuje o tym osobę, której dane dotyczą.
2. Jeśli GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR jest zobowiązana do zapewnienia bezpieczeństwa informacji na podstawie Umowy, bezpieczeństwo to będzie spełniać uzgodnione specyfikacje i poziom bezpieczeństwa, który, biorąc pod uwagę stan techniki, wrażliwość danych i związane z nimi koszty., nie jest nierozsądne.
Artykuł 16 – Skargi
1. W przypadku, gdy Klient nie jest zadowolony z Produktów lub Usług GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR i/lub ma reklamacje dotyczące (wykonania) Umowy, Klient jest zobowiązany zgłosić te reklamacje tak szybko, jak to możliwe, jednak nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych po wystąpieniu istotnej przyczyny, która doprowadziła do złożenia reklamacji. Reklamacje można zgłaszać na adres info@gibula.nl z tematem „Reklamacja”.
2. Reklamacja musi być dostatecznie uzasadniona i/lub wyjaśniona przez Klienta, aby GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR było w stanie rozpatrzyć reklamację.
3. GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR ustosunkuje się merytorycznie do reklamacji najszybciej jak to możliwe, nie później jednak niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania reklamacji.
4. Strony będą starały się wspólnie znaleźć rozwiązanie.
Artykuł 17 – Prawo właściwe
1. Prawo holenderskie ma zastosowanie do każdej Umowy pomiędzy GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR a Klientem. Wyraźnie wyklucza się zastosowanie wiedeńskiej konwencji sprzedaży (CISG).
2. W przypadku wyjaśnienia treści i treści niniejszych ogólnych warunków, decydujące znaczenie ma zawsze ich tekst w języku holenderskim. GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR ma prawo do jednostronnej zmiany niniejszych ogólnych warunków.
3. Wszelkie spory wynikające lub wynikające z Umowy pomiędzy GIBULA ADMINISTRATIEKANTOOR a Klientem będą rozstrzygane przez właściwy sąd Sądu Rejonowego w Hadze (miejsce w Hadze), chyba że przepisy bezwzględnie obowiązujące prowadzą do jurysdykcji innego sądu.
Den Haag, 6 grudnia 2023 r.